امروز:6 اردیبهشت 1403

حذف و غیرفعال کردن حساب کاربری در فیس بوک

حذف و غیرفعال کردن حساب کاربری در فیس بوک 6

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی  در جهان است که کاربران زیادی را در سرتاسر جهان به سمت خود جذب کرده است و طرفداران زیادی دارد. و یکی از ملزومات دنیای امروز داشتن یک حساب کاربری در فیس بوک است و تقریبا تمام افراد مشهور دنیا نیز در این سایت فعال هستند. با این همه بعضی از افراد پس از مدتی فعالیت در این شبکه اجتماعی بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف اکانت خود در فیسبوک می گیرند. در این مطلب به این موضوع  می پردازیم.

 

پاک کردن اکانت

پس از اینکه بر روی لینک حذف اکانت فیسبوک کلیک کردید اگر در حساب کاربری تان نبوده باشید از شما خواسته می شود تا ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید. وقتی صفحه “Delete My Account” را مشاهده کردید گزینه “Submit” را انتخاب کنید.

فیس بوک

 

پس از آن از شما پرسیده می شود که آیا مطمئن هستید تا برای همیشه اکانت تان را حذف کنید؟ اگر مطمئن هستید پس پسوردتان را به همراه کد امنیتی ای که مشاهده می کنید را وارد کنید و بر روی گزینه “Okay” کلیک کنید.
و اما گام پایانی؛ هیچ کاری نکنید!واقعا هیچ کاری نکنید!! چرا که برای حذف کامل اکانت فیسبوک تان ۱۴ روز زمان نیاز است. فرایند حذف زمانی کامل خواهد بود که در این مدت به اکانت تان برنگردید.
البته این را هم باید یادآوری می کنیم که اگر بنا به هر دلیلی تصمیم گرفتید تا اکانت تازه ای بسازید این قضیه هیچ تناقضی با حذف اکانت قبلی تان ندارد و می توانید در این مدت(۱۴ روز) هم با اکانت جدیدتان کار کنید!

غیر فعال کردن اکانت

اگر مطمئن نیستید تا اکانت تان را برای همیشه پاک کنید، روش دیگری وجود دارد که با آن می توانید حساب کاربری تان را غیرفعال کنید. با این کار پروفایل تان از دسترسی خارج شده ولی اطلاعات پروفایل به همراه لیست دوستان و …. کاملا برای تان حفظ خواهد شد تا هر زمان که تصمیم به برگشت گرفتید به روال عادی و قبلی برگردید. برای غیر فعال کردن اکانت تان گام های زیر را دنبال کنید.
۱-ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید و در گوشه سمت راست و بالای صفحه بر روی Account کلیک کرده و در منویی که باز می شود Account Settings را انتخاب کنید.
۲-در پایین صفحه جدید به عبارت Deactivate Account برخواهید خورد. بر روی deactivate کلیک کنید.

 

فیس بوک

۳-در اینجا از شما پرسیده می شود که آیا واقعا قصد غیر فعال کردن اکانت تان را دارید؟ بر روی گزینه “Confirm” کلیک کنید. جالب اینجاست که در این صفحه لیست دوستان تان با تصاویر بزرگی نمایش داده می شود تا شما را برای ماندن و انصراف از تصمیم تان تحریک کند!!

 

 

۴-در اینجا از شما دلایل غیرفعال کردن حساب تان پرسیده می شود که می توانید آن ها را از لیست انتخاب کنید (این قسمت الزامی است). قسمت دیگری هم وجود دارد که می توانید دلیل خود را به صورت متن بنویسید(این قسمت اختیاریست).

 

فیس بوک

 

۵-با تیک زدن گزینه “Email opt out” شما دریافت ایمیل از فیسبوک را لغو خواهید کرد.اگر این گزینه را تیک نزنید دوستان تان هم چنان می توانند شما را به مطالب شان دعوت و یا درعکس هایشان tag کنند و یا شما را به گروه ها دعوت کنند. در واقع با تیک زدن این گزینه دریافت ایمیل و notification ها را غیرفعال می کنید.

 

فیس بوک

 

۶- و در آخر روی دکمه “deactivate” کلیک کنید تا اکانت تان از دیگر کاربران مخفی شود. هر چند که هر زمان دوست داشتید می توانید با تنها یک بار وارد شدن به پروفایلتان آن را دوباره فعال کنید و به روال عادی برگردید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.