امروز:9 فروردین 1403

ترفندهایی برای ویندوز 8

ترفندهایی برای ویندوز 8 9

اگر  ویندوز ۸ را بر روی سیستم خود نصب کرده اید و می خواهید از امکانات و ترفندهای جدید در آن آگاه شوید در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما 20 ویژگی و ترفند جدید در آخرین نسخه ویندوز را یاد بدهیم.

1- جستجوی سریع و آسان

زمانی که در رابط کاربری مترو در ویندوز 8 هستید و قصد دارید به دنبال یک نرم افزار بگردید، نیازی به گشت و گذار با ماوس در لیست برنامه ها نیست، کافی است تا ابتدای نام برنامه مورد نظر خود را در هر کجا که هستید فقط تایپ کنید تا‌ ویندوز فهرستی از برنامه‌هایی که با آن حرف آغاز می‌شوند را نمایش دهد. و اگر هم در محیط دسکتاپ هستید کافیست کلید ویندوز را از صفحه کلید فشار دهید و بعد شروع به تایپ کنید.

ترفندهایی برای ویندوز 8

2- عکس برداری سریع از صقحه نمایش

بالاخره بعد از دو دهه کار با ویندوز، کارشناسان مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تهیه تصویر از صفحه نمایش (PrintScreen) را ساده کنند. تا قبل از ویندوز 8 اگر می‌خواستید تصویری از صفحه‌نمایش تهیه کنید لازم بود دکمه Print Screen را زده و تصویر کپی شده در حافظه موقت را در برنامه دیگری چسبانده و آن‌را ذخیره نمایید، البته در ویندوز ۷ ابزار بسیار جذابی به نام  Snipping Tools اضافه شده بود که این کار را ساده تر می کرد. اما در ویندوز ۸ کار از این هم ساده‌تر شده است. از این پس کافی است تنها کلید ویندوز صفحه‌کلید را گرفته و دکمه Print Screen را بفشارید تا بلافاصله تصویر صفحه٬ به صورت یک فایل گرافیکی PNG در پوشه تصاویرتان ذخیره شود.

ترفندهایی برای ویندوز 8

3- نوارهای جدید

دسترسی به قابلیت‌های ویندوز‌ گردی در ویندوز 8 بسیار ساده است، به این صورت که باید ماوس را به گوشه‌های صفحه ببرید تا همه منو‌های مخفی اطراف صفحه را هم ببینید. بنابراین بهتر است در اولین برخورد با ویندوز هشت موس را به چهار گوشه ی صقحه نمایش حرکت دهید تا بزرگترین تغییرات را مشاهده کنید .در گوشه سمت راست چه بالا و چه پایین که حرکت کنید با قسمت‌های کلیدی گوناگونی چون قابلیت جستجو و اشتراک‌گذاری داخلی ویندوز و فهرستی از ابزارها و تنظیمات سیستم‌عامل روبرو خواهید شد. در عین حال با حرکت ماوس در گوشه‌های بالا و پایین سمت چپ نیز می‌توانید برنامه‌هایِ در حال اجرای ویندوز 8  را ببینید و بین آن ها پیمایش نمایید.

ترفندهایی برای ویندوز 8

4- میانبرهای جدید

اگر دوست دارید تا مانند کاربران حرفه‌ای در فیلم‌های هالیوودی با زدن کلیدهای گوناگون کارهای دلخواه خود را انجام دهید کافی است تا چند میانبر حیاتی زیر را در حین کار با ویندوز استفاده کنید.

Win + Tab: باز کردن Switch List سمت چپ

Win + C: باز کردن Charms Bar سمت راست

Win + I: رجوع به صفحه مهمترین تنظیمات

Win + T: بازگشت به حالت رومیزی و حرکت بین پنجره های باز

 . + Win + Shift  : داک کردن برنامه‌ها به سمت چپ و راست

Win + M: مینیمایز کردن همه برنامه ها و نمایش میزکار

Win + Q: باز کردن بخش جست و جوی عمومی در ویندوز

5-شخصی سازی بیشتر

اگر مایلید تا تنظیمات صفحه قفل شده یا صفحه LOCK ویندوز، تصویر زمینه، رنگ‌های رابط مترو، نحوه نمایش پیغام‌ها، جستجوی داخلی، نام ابزارهای جانبی متصل به سیستم، تنظیمات همگام‌سازی و سایر تنظیمات مهم ویندوز را تغییر دهید کافی است تا به Charms Bar و از آنجا گزینه به قسمت  Setting و سپس  More PC Setting  که  در قسمت پایین نوار Charms است را بیابید، حال قادر خواهید بود تا کلیه تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمایید. درواقع این یکی از ویژگی‌های ویندوز 8 است که به کاربر اجازه می‌دهد همه تنظیمات سیستم‌عامل را تغییر دهد. چه تنظیمات محتوایی و کنترل پنل و چه تنظیمات مربوط به رابط کاربری مترو.

ترفندهایی برای ویندوز 8

6- عدم نیاز به نصب مجدد

بنا به هر دلیلی یک اشکال بزرگ در سیستم‌عامل ایجادشده است و شما می خواهید دوباره ویندوز را از نو نصب کنید؟ این گزینه همچنان وجود دارد، یعنی مثل قبل می‌توانیویندوز خود را از نو نصب نمایید. اما جالب اینجاست که گزینه دیگری نیز پیش روی شماست که نه تنها فایل‌های شخصی‌تان را از بین نمی‌برد که بسیار زودتر از همیشه می‌توانید ویندوز 8 را به حالت اولیه خود بازگردانید و با خوشحالی به کارهای شخصی‌تان بپردازید. برای این منظور کافی است از more PC setting  به بخش General Tab بروید و در اینجا گزینه Refresh را برگزینید. بدین ترتیب برنامه‌های ثالثی که بر روی سیستم ریخته‌اید پاک می شوند و ویندوز دوباره به تنظیمات اولیه‌اش باز می‌گردد.گزینه Reset هم علاوه بر برنامه ها، فایل های شخصیتان را هم پاک می کند و و بدین صورت ویندوز تازه‌ای خواهید داشت.

ترفندهایی برای ویندوز 8

7- حالت امن

اگر یادتان باشد همیشه در مواقع اضطراری با زدن کلید F8 در زمان اجرای سیستم، دست به دامن Safe Mode ویندوز می‌شدیم. اگر هنوز هم به این بخش وفادارانه دل بسته اید می‌بایست ابتدا آن را فعال کنید تا در زمان خطر بتوانید به آن رجوع نمایید. برای این منظور کافی است عبارت cmd را در محیط کاربری مترو تایپ نمایید و بر روی برنامه Command Prompt کلیک کنید و آن را به عنوان ادمین سیستم اجرا نمایید. حال دستور bcdedit/enum/v را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید و تمام اطلاعات موجود در رشته identifier را با استفاده از کلید ترکیبی Crtl + C کپی کرده و سپس این عبارت را تایپ کنید: bcedit/متنی که کپی کرده اید/d

و در آخر عبارت msconfig را تایپ و اجرا نمایید.( برای اجرای msconfig  می توانید از این روش جدید استفاده کنید، یعنی تایپ msconfig در cmd و زدن enter)

حال باید بر روی تب Boot کلیک زده و عنوان Windows Developer Preview -Safe Mode را انتخاب نمایید. بر روی گزینه Safe Boot کلیک زده و Make All Boot Settings Permanent را برگزینید و OK را بفشارید و نهایتا Yes را بزنید.

حالا با راه اندازی مجدد سیستم قادرید تا به Safe Mode دست یابید.

ترفندهایی برای ویندوز 8

8- دسترسی سریع به تنظیمات و بخش های مهم

اگر مایلید تا با یک کلیک ساده به بخش‌های مهم و کاربردی سیستمی دسترسی پیدا کنید کافی است ماوس را بر روی گوشه پایین سمت چپ رابط کاربری مترو یا میزکار ویندوز حرکت دهید تا نمای بندانگشتی ظاهر شود، اما بجای زدن کلیک چپ، راست کلیک کنید. سپس در منویی که نمایش داده می‌شود با میانبری از گزینه‌های کاربردی مواجه خواهید شد که شامل خط دستور (Command Prompts)، برنامه مدیریت هارد‌دیسک، و منوی سیستمی است.

ترفندهایی برای ویندوز 8

9-حذف سریع

به دنبال راهی سریع برای پاک کردن برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم خود می‌گردید؟ کافی است تنها بر روی آیکن برنامه در محیط کاربری مترو راست کلیک زده و گزینه Uninstall را برگزینید. البته برای لغو نصب بعضی از برنامه‌ها، به صفحه Programs and Features هدایت می‌شوید و از آنجاست که اقدامات بعدی را صورت خواهید داد. از طرف دیگر برای حذف برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه ویندوز نیز مراحل کار بسیار ساده است.

ترفندهایی برای ویندوز 8

 

Setting

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.