امروز:31 فروردین 1403

ایجاد یک شبکه وایرلس بدون نیاز به مودم وایرلس

ایجاد یک شبکه وایرلس بدون نیاز به مودم وایرلس 8

فرض کنید در یک مهمانی کسل کننده هستید که در آنجا هیچ روتر وای فایی وجود ندارد و شما می خواهید با دیگر افراد درون اتاق به اشتراک اطلاعات بپردازید ولی این امکان وجود ندارد چون هیچ host ی وجود ندارد و این می تواند ناراحت کننده باشد اگر شما از چگونگی رفع این مشکل اطلاعی نداشته باشید. اما نگران نباشید چرا که ما در اینجا می خواهیم به شما نحوه ایجاد یک شبکه خانگی از چند لپ تاپ بدون نیاز به روتر وتنها با استفاده از Wi-Fi  لپ تاپ ها را به شما آموزش دهیم.

دقت داشته باشید که سسیتم شما دارای کارت شبکه آن هم از نوع wireless  باشد. سیستمی را که می خواهید  وظیفه میزبانی یا host  را انجام دهد  انتخاب کنید.

شبکه خانگی

 

نرم افزار  virtual wifi hotspot  یک نرم افزار کارآمد در این زمینه می باشد که ما می خواهیم در این مطلب نحوه کار با این نرم افزار را به شما آموزش دهیم. پس از دریافت و نصب نرم افزار روی سیستم میزبان آنرا اجرا کنید.

شبکه خانگی شبکه خانگی

پس اجرای نرم افزار پنجره ای شبیبه پنجره ی زیر مشاهده خواهید کرد.

شبکه خانگی

 

در قسمت اول شما می توانید یک نام برای شبکه ای که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید.

در قسمت دوم یک رمز برای ورود به شبکه ای که قصد دارید ایجاد کنید انتخاب کنید

و در قسمت سوم شما می توانید بستر این شبکه را انتخاب کنید که چون ما می خواهیم شبکه ی بر اساس wifi ایجاد کنیم این گزینه را انتخاب می کنیم.

بعد از اینکه فیدهای بالا را تکمیل کردید بر روی دکمه “Start Hotspot” کلیک کنید. با این کار شبکه مورد نظر شما ایجاد می شود.

شبکه خانگی

 

حالا می توانید به وسیله گوشی هوشمند خود یا لپ تاپ های دیگر یا هر وسیله دیگری که از شبکه Wi-Fi پشتیبانی می کند به این شبکه متصل شود. کافی است به قسمت Network and connections دیوایس تان مراجعه کنید.(منظور همان قسمتی است که شما از آنجا شبکه های وای فای اطرافتان را پیدا می کنید).

شبکه خانگی

 

 

شبکه خانگی

 

حالا می توانید اطلاعتتان را به صورت کاملا رایگان با اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید و از قرن ارتباطات لذت ببرید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.