امروز:31 فروردین 1403

جیلبریک کردن یک دستگاه اپلی

جیلبریک کردن یک دستگاه اپلی 6

زمانی که برای اولین بار می خواهیم روی محصولات اپل نرم افزار یا بازی هک شده نصب کنیم، با پیغام های خطا مبنی بر استاندارد نبودن نرم افزار یا بازی مواجه می شویم. علت این پیغامهای خطا، جیلبریک نبودن دستگاه است. به همین خاطر تیمهای هک سیستم عامل iOS، روی سیستم عامل تمرکز می کنند و حفره های امنیتی آن را می یابند و راه نصب نرم افزار و بازی های هک شده را بر روی محصولات اپل باز می کنند. تیمهای هک، پس از هک کامل سیستم عامل، نرم افزارهای خاصی را ارائه عمومی می کنند که به کمک آنها می توان به آسانی محصولات اپل را جیلبریک کرد و آزادانه هر آنچه را که نیاز است، روی آن نصب کرد. ما در اینجا می خواهیم نحوه جیلبریک کردن ios 7  را به شما آموزش دهیم.

برای جیلبریک کردن یک دستگاه اپلی نیاز به یک  رایانه مجهز به ویندوز XP یا بالاتر و یا Mac OS X نسخه ۱۰.۶ یا بالاتر داریم و اگر شما از ویندوز استفاده می کنید باید برنامه آیتونز را هم بر روی سیستمتان داشته باشید.

چند نکته قبل از جیلبریک باید بدانید:

  • بعضی از توییک‌های Cydia، مانند MobileSubstrate با جیلبریک iOS 7 سازگار نیستند. به هیچ‌ عنوان از این توییک‌ها استفاده ننماید. توصیه ما این است که تا انتشار یک نسخه پایدار دستگاه خود را جیلبریک نکنید.
  • جیلبریک جدید با دستگاه‌های iPhone 4 به بعد، آیپدهای ۲، ۳، ۴ و Air، آیپد مینی و آیپاد تاچ نسل پنجم سازگار است.
  • دستگاه شما باید مجهز به iOS 7.0 تا iOS 7.0.4 باشد. برای اطلاع از نسخه iOS دستگاهتان، در بخش Settings بر روی گزینه General کلیک نموده و سپس About را انتخاب کنید.
  • اگر دستگاه شما، به نسخه پایین‌تری از iOS مجهز باشد، ابتدا باید دستگاه خود به فریم‌ور جدیدتر Upgrade نمایید.
  • قبل از شروع، رمز دستگاه خود را حذف کنید. برای حذف نمودن رمز دستگاه، در بخش Settings بر روی General کلیک کرده و در ادامه Passcode Lock و سپس گزینه Turn passcode Off را انتخاب کنید.
  • جیلبریک کردن، پروسه‌ای بسیار آسان است که تنها چند دقیقه زمان می‌گیرد.
  • پس از جیلبریک نمودن دستگاه، با هر بار اتصال آن به آیتونز، پیغامی نمایش داده می‌شود که بیانگر به روز نبودن سیستم‌عامل دستگاه است. برای رستور کردن دستگاه جیلبریک‌شده، تنها کافی است به کمک آیتونز، iOS دستگاه خود را بروز رسانی کنید.

حالا بعد از اینکه این نکات را مطالعه کردید و لوازم مورد نیاز را تهیه نموده اید بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم. برای جیلبریک کردن مراحل زیر را یک به یک دنبال کنیدو

1- قبل از شروع پروسه جیلبریک، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

2- به وب‌سایت Evasi0n مراجعه کرده و نرم‌افزار جیلبریک (نرم‌افزار Evasi0n 7) سازگار با سیستم‌عامل رایانه خود را دانلود کنید.

3-  نرم‌افزار جیلبریک را اجرا نمایید. اگر از کاربران سیستم‌عامل ویندوز هستید، بر روی فایل راست‌کلیک کنید و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.(در فایل متنی README اطلاعات و پیش‌نیازهای انجام جیلبریک بیان شده‌اند).

جیلبریک

 

4-  دستگاه خود را به رایانه متصل نموده و از غیرفعال بودن Passcode اطمینان حاصل کنید و در پایان برای جلوگیری از بروز رسانی‌های غیرمنتظره و اختلال در روند جیلبریک، دستگاه خود را در وضعیت Airplane Mode قرار دهید.

5- از رایانه  در پنجره نرم‌افزارEvasi0n، بر روی کلید Jailbreak کلیک نموده و تا انتقال فایل‌های جیلبریک و آماده‌سازی دستگاه منتظر بمانید.
بعد از  پایان این مرحله، پیغام To continue, please unlock your device and tap the new ‘Evasi0n 7’ icon در پنجره نرم‌افزار نمایش داده شده و موقتاً آیکون جدیدی با نام Evasi0n 7 بر روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

جیلبریک

6-  دستگاه تان  را Unlock کنید و تنها یک بار بر روی Evasi0n 7 بزنید. ( با انجام این کار، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. تنها صفحه‌نمایش دستگاه سیاه می شود و نرم‌افزار Evasi0n 7 بر روی رایانه پروسه جیلبریک را ادامه می‌دهد).

 

7- حالا منتظر نمایش کلید Exit بمانید و سپس بر روی آن کلیک کنید. در ادامه دستگاه چندین بار Reboot خواهد شد. وقتی لاک‌اسکرین دستگاه، نمایش داده شد، یعنی فرآیند جیلبریک به پایان رسیده است.

جیلبریک

 

8- بر روی Cydia کلیک کنید و تا پیکربندی آن منتظر بمانید. سپس با کلیک بر روی گزینه User، خود را به عنوان کاربر سیدیا معرفی نموده و بر روی Upgrade Essential کلیک کنید تا بروز رسانی‌های ضروری سیدیا انجام شوند.

تمام! از حالا شما می‌توانید از دستگاه جیلبریک‌شده خود لذت ببرید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.