امروز:9 فروردین 1403

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور 9

همانطور که می دانید نر م افزار هایی چون VNC و TeamViewer  ا ز را یج ترین روش ها  برای دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور هستند و راه های بسیار دیگری نیز برای این کار نیز وجود دارد، و اگر شما به مرورگر کروم دسترسی دارید، می توانید یک روش جدید دیگر را هم تجربه کنید. در ادامه با ما باشید.

همانطور که می دانید مرورگرهایی جون کروم و موزیلا یکی از دلایل محبوبیتشان وجود افزونه های کاربردی برای این دو مرورگر هست. خب در اینجا نیز ما از یک افزونه کاربردی دیگر برای کروم با شما هستیم.

مهم نیست که شما کاربر ویندوز هستید یا مکینتاش. تمام چیزی که به آن نیاز خواهید داشت، نصب افزونه Chrome Remote Desktop است. (همچنین می توانید به قسمت   Tools -Extensions -Get more extensions  مرورگر بروید و در صفحه باز شده Chrome Remote Desktop را در فید جستجو کناری تایپ کرده و جستجو کنید).

وقتی وارد صفحه این افزونه در فروشگاه گوگل شدید با انتخاب گزینه Add To Chrome آن را به مرورگر کروم خود اضافه نمایید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

شما می بایست این افزونه را برای مرورگر کروم، در هر دو رایانه نصب نمایید. یعنی رایانه ای که قصد کنترل آن از راه دور را دارید و رایانه ای که بوسیله آن قصد اتصال به رایانه مقصد را خواهید داشت.

این افزونه حجمی بسیار زیاد و خاص دارد (حدود ۲۲.۶ مگابایت). با این حال نصب آن ساده و سریع خواهد بود.شما از لیست برنامه‌های نصب شده به این ابزار دسترسی خواهید داشت.دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

اولین باری که شما Chrome Remote Desktop را اجرا می‌کنید، می بایست اجازه دسترسی به رایانه خود را به آن بدهید. Continue را انتخاب کرده و از وارد شدن به حساب کاربریتان در گوگل مطمئن شوید. سپس بر روی Allow Access کلیک کنید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

حال شما به دو شیوه می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. در روش اول شما می‌توانید به هر کس که مایل باشید سطح دسترسی لازم برای کنترل رایانه خود را بدهید. و یا اینکه به رایانه‌ای که متعلق به شماست و به آن دسترسی فیزیکی ندارید، متصل شده و به مدیریت آن بپردازید. در قسمت My Computers بر روی Get Started کلیک کرده و سپس گزینه Enable Remote Connectios را انتخاب نمایید.                                                                                                                                                                                                                                                                      دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

در این مرحله شما می بایست به دلیل حفظ مسائل امنیتی، یک رمز عبور برای محافظت از رایانه خود انتخاب نمایید. پس رمز عبوری با حداقل ۶ کارکتر عددی وارد نموده و بر روی Ok کلیک نمایید. (به دلیل کاربرد خاص این افزونه، شدیداً توصیه می‌کنیم که از رمز عبوری مطمئن استفاده کنید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

در ادامه از شما برای اعمال تغییرات در حساب کاربری سئوال می‌شود که Yes را انتخاب نمایید. سپس رمز عبور خود را مجدداً وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

 در ادامه شما می بایست همین مراحل را بر روی رایانه دوم نیز تکرار کنید. فقط دقت داشته باشید که در هر دو رایانه از یک حساب کاربری گوگل استفاده نموده و استفاده افزونه از آن را تأیید کنید.

گزینه Get Started در پایین صفحه را انتخاب کنید. سپس شما باید نام رایانه مقصد را وارد نمایید. به طور پیش‌فرض فرم با نام رایانه فعلی تکمیل شده که شما می‌توانید با انتخاب آیکون مداد در سمت راست، نام مورد نظر خود را تایپ نمایید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

برای اتصال به رایانه مقصد، بر روی نام آن کلیک کرده و رمز عبوری را که برای آن انتخاب کرده‌اید، وارد کنید.سپس بر روی Connect کلیک نمایید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

دکمه Disconnect به منظور قطع ارتباط استفاده می شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از گزینه Send Keys، کلید های ترکیبی خود را بدون اینکه در رایانه مبدأ اجرا شوند، به رایانه مقصد بفرستید.

دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور

شما می‌توانید از منوی Screen Options، روشن و یا خاموش بودن «نمایش تمام صفحه» را مشخص نمایید. همچنین می توانید یکی از حالت‌های «نمایش با ابعاد تصویر رایانه شما» و یا «جا دادن تصویر در پنجره مرورگر» را انتخاب کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.