امروز:1 اردیبهشت 1403

نصب ویندوز 8 و 8.1 بر روی لپ تاپ ها به صورت GPT و حل مشکل ارور GPT

مشکل نصب ویندوز بر روی لپ تاپ های جدید ممکن است دامن گیر شما هم شده باشد ما در این جا قصد داریم روش حل این مشکل را بیان کنیم.به صورت ساده تر روش حل مشکل GPT را بیان کنیم.پس با اریامونز باشید.

ابتدا از امکانات جدید لپ تاپ ها که باعث این مشکل شده می پردازیم.

تعریف UEFI از ویکی پدیا:

یو ای اف آی (مخفف: Unified Extensible Firmware Interface) یک ویژگی نرم افزاری رابط بین سیستمعامل و پلاتفرم سخت افزار میباشد. این ویژگی جایگزین رابط سختافزار بایوس است. در حال حاضر در تمام کامپیوترهای شخصی سازگار با آیبیام ارائه شدهاست. در بررسیها، ویژگی UEFI، تمامی خدمات بایوس را پشتیبانی میکند. به وسیله این ویژگی میتوان عیب یابی و تعمیرات (یا تنظیمات امنیتی) را بدون نیاز به هیچگونه سیستمعاملی انجام داد.(شما می توانید اطلاعات بیشتر را از ویکی پدیا در این ادرس بیابید.)

جی پی تی:

خب بعد از این تعریف سراغ GPT می رویم.جی پی تی به صورت ساده روش جدید پارتیشن بندی است که جایگزین MBR  شده است.دلیل این جایگزینی محدودیت  MBR در پارتیشن بندی کردن حجم های بالای 2ترابایت است.همچنین به طور کلی سرعت بوت در GPT به مراتب بیشتر است.

راه حل:

بعد از چند تعریف و اشنا شدن شما با این ویژگی ها روش حل این مشکل را برای شما شرح می دهم:

مشکل به گونه ای است که نصب بالا می اید اما وقتی شما می خواهید ویندوز را نصب کنید یا نصب در حالت uefi بالا نمی اید یا اگر با تغییراتی بتوانید این کار را انجام دهید در هنگام انتخاب درایو برای نصب هیچ یک از درایو ها را نمی توانید انتخاب کنید و ارور GPT  می دهد.

برای حل این مشکل شما یک ویندوز 64 بیت از هر کدام از ویندوز ها که مایلید انتخاب کنید و از ان ایمیج بگیرید با ایمیج ان را از سایت های اینترنتی دانلود کنید.

سپس برنامه ی Rufus که به صورت رایگان است دانلود و نصب کنید.

در قسمت دوم GPT را انتخاب کنید.و سپس فایل ایمیج را انتخاب کنید و استارت را بزنید.

این برنامه سالم است و بهترین عملکرد را دارد .این برنامه توسط گروه اریامونز تست شده است.

rufus_en

 

اشتراک گذاری