امروز:7 اردیبهشت 1403

بلک بری پدفون را معرفی کرد، یک موبایل یا تبلت؟

بلک بری

پیش از این اخباری از پدفون شرکت بلک بری با اسم Passport شنیده بودیم، و فکر می کردیم که یک گوشی  مربعی و با صفحه نمایش 4.5 اینچی به همراه کیبورد سخت افزاری در حال تولد است.که معلوم نیست چرا اینگونه طراحی شده است. این شرکت به تازگی در وبلاگ خود از اسرار پشت پرده این پدفون پرده برداشته است و البته نگفته که محصول جدیدش تبلت است یا یک گوشی همراه و البته بلک بری می داند که این وسیله برای خیلی از افراد عجیب و غریب است و خیلی ها پس از مشاهده آن شروع به خاراندن سرشان خواهند کرد. صفحه نمایش 4.5 اینچی مربعی این پدفون، دو آیفون را در خود جای می دهد. با اینکه مربعی بودن این گجت زیاد معمول نیست اما تحقیقات نشان می دهد که طراحی Passport برای خواندن e-bookها و کار با اسناد و خواندن مطالب سنگین از وب بهینه شده است و این ها گزینه هایی هستند که مردم در کسب و کارشان با آن ها در ارتباطند.

بلک بری در ادامه از سناریوی هایش برای Passport می گوید که آن را یک دستگاه خاص و منحصر به فرد می کند  و البته می تواند یک ایده جالب برای همراه دیجیتال باشد، یک همراه برای معماران و متخصصان املاک تا بتوانند بین نقشه ها و قراردادها بچرخند و جابه‌جا شوند. پزشکان می توانند به وسیله این پدفون تصاویر گرفته شده با اشعهX و یا فرم اطلاعات بیمارنشان را چک کنند، سرمایه داران می توانند وضعیت بازار سهام را زیرنظر بگیرند و نویسندگان هم میتوانند با این پدفون همان احساس خوشایندی که یک کیبرد فیزیکی برایشان دارد را داشته باشند.

با اینکه هنوز هم این محصول یک محصول عجیب هست ولی نشان می دهد بلک بری یک رویکرد جدیدی را در طراحی وسایل همراه در پیش گرفته است، رویکردی که با طراحی متداول شده وسایل همراه در این چند سال، متفاوت است.

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.