امروز:10 فروردین 1403

بنابه درخواست کاربران، تقویم هجری شمسی به ویندوز10 اضافه شد

مشارکت بالای ایرانیان در رای گیری های مختلف، همیشه مورد توجه جهانیان بوده و هست. البته این حرکات جمعی ایرانیان در نقاط مختلف جهان است که خیلی از اوقات غرور ایرانی بودنمان را جریحه دار می کند. اما همیشه مسئله به همینجا ختم نمیشود و این مشارکت گاهی دردسرساز شده. مثل حمله به پیج مسی و یا ایجاد صفحات با تعداد لایک بسیار بالا در فیس بوک برای یک اتفاق خاص.

 

تقویم فارسی ویندوز ۱۰

اما بیشتر این مشارکت مفید بوده است تا مضر. مثلا همین چند ماه پیش مایکروسافت در صفحه Users Voice یک نظر سنجی برگزار کرد که موجب انتشار این خبر در گروه های مختلف در رسانه های اجتماعی و بررسی آن در سایت های مختلف فارسی زبان شد و تقریبا همه جا از کاربران ایرانی درخواست شد که به صفحه Users Voice بروند و به اضافه شدن تقویم هجری به ویندوز 10 رای بدهند و قابل پیش بینی بود که در نهایت مهمترین خواسته کاربران اضافه شدن تقویم هجری شمسی به ویندوز 10 باشد. و نکته جالب اینکه انقدر اختلاف این خواسته با خواسته های بعدی زیاد بود که مایکروسافت اعلام کرد به مهمترین خواسته کاربران پاسخ داده و تقویم هجری شمسی به ویندوز 10 اضافه شده است. البته دومین درخواست مهم باز هم درخواست ایرانیان برای باز شدن دسترسی به فروشگاه ویندوز (Windows Store) بود و ما امیدواریم مایکروسافت به این درخواست هم پاسخ بدهد.

به هر حال اگر شما از کاربران ویندوز 10 هستید می توانید با بروزرسانی ویندوز خود به تقویم هجری شمسی دسترسی داشته باشید. بدون شک این یک قابلیت بسیار عالی برای ایرانیان و فارسی زبانان است.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.