امروز:9 فروردین 1403

گوگل برای افزایش امنیت اندروید با بلک بری همکاری می‌کند

پیش از این گفتیم که بلک‌بری گفته بود ما تنها زمانی از اندروید استفاده خواهیم کرد که از امنیت آن مطمئن باشیم. حالا بلک‌بری خود دست به کار شده است و رسما اعلام شده است که گوگل و بلک‌بری در حال همکاری هستند تا یک نسخه‌ی امن‌تر از اندروید برای کاربران عرضه کنند.

بلک‌بری بیش از هر چیزی به امنیت معروف بوده و هست و همین شهرت باعث شده بسیاری از کاسب کاران و دولت‌مردان استفاده از گوشی‌های این شرکت را ترجیح بدهند و از اطلاعات خود محافظت کنند.

حال همانطور که گفته شد بلک‌بری قرار است امکان رمزگذاری BES12 را در قالب سرویس جدیدی به اندروید ۵.۰ اضافه کند و در همین راستا سرویس Google Play for Work نیز به طور کامل با این قابلیت سازگار خواهد شد.

بدون شک این توافق همان اندازه که برای ادامه حیات بلک‌بری کاربردی است، برای گوگل نیز مفید هست چرا که گوگل با استفاده از سرویس‌ها و تجربیات بلک‌بری، امنیت سیستم عامل خود را افزایش دهد و با این روش مشتریان شرکتی و دولتی بیشتری را به سمت اکوسیستم خود جذب کند. .

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.