امروز:10 فروردین 1403

گوگل امکان استفاده از سرویس‌هایش را بدون نیاز به اکانت گوگل پلاس فراهم کرد

 

گوگل پلاس شبکه‌ی اجتماعی است که گوگل در رقابت با فیسبوک آن را توسعه داد. تا پیش از این لازم بود که برای استفاده از سرویس‌های گوگل حساب گوگل پلاس داشته باشید، اما حالا مانتن ویویی‌ها تصمیم گرفته‌اند این اجبار را حذف کنند تا کاربران بدون نیاز به ساخت اکانت گوگل پلاس از سایر سرویس‌ها از جمله یوتیوب استفاده کنند.

گوگل با دست داشتن در بسیاری از پروژه‌های فناوری، همواره سعی بر پیشتاز بودن در جذب مشتریان داشته است. این غول دنیای جستجو گوگل پلاس را در تابستان سال ۲۰۰۱ اجرا کرد که در ماه‌های اولیه تنها با داشتن دعوتنامه امکان عضویت در آن وجود داشت. با چشم پوشی از عدم موفقیت، این شبکه‌ی اجتماعی در سه هفته‌ی اولیه بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده را به خود جلب کرده بود که بیشتر بازدیدکنندگان این شبکه را کاربران فیسبوک تشکیل می‌داد. اما به هر حال گوگل پلاس شبکه‌ای بود که اهداف بلندپروازانه‌ی گوگل را تحقق نداد.

0b3ace58bed7bf765a81a5be8df96b7c_XL

گوگل پلاس در حال حاضر مشغول دست و پا زدن در باتلاقی است که گردانندگان جدیدش آن را ایجاد کردند. برخی از وب‌سایت‌های سرشناس دنیای فناوری معتقد هستند که گوگل پلاس دیگر یک محصول یا سرویس نیست و صرفا تبدیل به یک پلتفرم شده که هیچ زمان نمی‌تواند وارد رقابت با فیسبوک یا توئیتر شود. برخی نیز معتقدند که گوگل پلاس زمانی شکست خورد که سازنده‌ی این شبکه اجتماعی، گوگل را ترک کرد. برخی دیگر نیز بر این باورند که امنیت پایین این شبکه باعث شد رو به زوال برود، چرا که در گوگل پلاس بدون دانستن آدرس ایمیل افراد می‌توان به آن‌ها ایمیل ارسال کرد.

امروز برادلی هوروویتر، مدیر اجرایی سرویس‌های Streams، Photos و Sharing در وبلاگ خود اعلام کرده که گوگل با دوباره اندیشیدن بر روی شبکه‌ی اجتماعی خود قصد دارد تا تغییراتی را اعمال کند. در ماه‌های آتی گوگل برخی قابلیت‌های غیر ضروری را حذف می‌کند تا در نتیجه‌ شبکه‌ی اجتماعی جذاب‌تری را داشته باشد.

پیش از این برای استفاده از سرویس‌های گوگل، کاربران مجبور به ساخت اکانت گوگل پلاس بودند. احتمالا یوتیوب اولین سرویسی باشد که گوگل این الزام را در آن حذف کند. همچنین هوروویتر اعلام کرد که ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را برای مدیریت صفحه‌های عمومی و شخصی کاربران ارائه خواهند کرد.

سپتامبر سال گذشته نیز گوگل الزام داشتن اکانت گوگل پلاس را برای کاربران جدید جیمیل حذف کرد. ارائه‌ی سرویس گوگل Photos و اعمال تغییراتی در گوگل پلاس باعث خواهد شد تا کاربران بیش از هر زمان برای استفاده از این نوع خدمات رغبت نشان دهند.

اشتراک گذاری

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...