امروز:14 اردیبهشت 1403

سامسونگ لوپ‌پی برای رقابت با اپل‌پی وارد بازار می‌شود

شایعات پیوستن مسئولین loop pay به سامسونگ، پیش از این بر سر زبان‌ها افتاد و حالا همه چیز به واقعیت تبدیل شد. سامسونگ با خرید لوپ‌پی، عرصه رقابت خود را با اپل وسیع‌تر می‌کند و از این به بعد این کمپانی کره‌ای نیز سیستم پرداخت اختصاصی خود را دارد.

سامسونگ در بیانیه‌ی خود گفته است که:

هدف ما ترغیب کاربران به استفاده از سیستم پرداخت دیجیتالی به جای کیف پول فیزیکی است.

گرایلین، مدیرعامل و موسس سیستم لوپ‌پی گفته است که، آن‌ها مشتاق همکاری با سامسونگ برای ارائه امن‌ترین و قوی‎‍ترین سیستم پرداخت موبایلی هستند.

سیستم پرداخت لوپ‌پی بر اساس تکنولوژی انتقال مغناطیسی ایمن یا MST کار می‌کند در حالیکه اپل‌پی بر پایه‌ی NFC راه‌اندازی شده است. جالب است بدانید که MST مشابه نوار مغناطیسی موجود روی کارت‌های بانکی است. برای کار با این اپلیکیشن، باید اطلاعات کارتی خود را در این اپلیکیشن ذخیره کنند. جالب است بدانید که علاوه با اندورید این اپلیکیشن برای آی‌او‌اس موجود است.

 

سیستم لوپ‌پی موفق‌تر از اپل‌پی بود و محبوبیت زیادی را در بین کاربران به دست آورد. نکته مثبت فناوری لوپ‎پی این است که مانند اپل‎پی نیاز به سیستم پرداخت جداگانه نیست و فروشندگان نباید سخت‌افزار اضافی‌ای را برای رفاه حال مشتریان خود به فروشگاه‌هایشان اضافه کنند و این خود برگ برنده بسیار بزرگی برای لوپ‌پی است. در شکل زیر می‌توانید نمودار فروشگاه‌هایی که از این دو سیستم‌ پرداخت پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید.

 

com

 

سامسونگ‌پی به همراه گلکسی S6 در ماه مارس در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی خواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.