امروز:29 فروردین 1403

نوکیا خبر بازگشت خود به بازار گوشی‌های هوشمند را تکذیب کرد

نوکیا با بیانه‌ای که امروز صادر کرد، مهر ابطالی بر روی شایعاتی که اخیرا در مورد بازگشت مجدد این کمپانی به بازار گوشی‌های‌هوشمند به گوش می‌رسید، زده است.

 

چند روز پیش Re/Code به نقل از منابع آگاه نزدیک به نوکیا، گزارشی که حکایت از بازگشت نوکیا به حوزه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند داشت را منتشر کرد و حالا کمپانی فنلاندی این موضوع را تکذیب کرد. نوکیا اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای تولید و فروش گوشی‌های‌هوشمند ندارد.

چند روز پس از انتشار گزارش Re/Code، یک روزنامه‌ی چینی، از قول مایک وانگ، مدیر نوکیا در چین، خبری را در خصوص تولید گوشی‌های‌هوشمند در شهر سیچوان چین منتشر کرد. گزارش منتشر شده توسط Re/Code و خبر چاپ شده در این روزنامه چینی دست به دست هم دادند تا این شایعه قدرت بیشتری بگیرد اما نوکیا با انتشار بیانه‌ خود به نوعی این خبر را تکذیب کرده است.

البته در صورتی که با دقت بیشتری به اظهار نظر نوکیا نگاه کنیم، می‌توان به این بیانیه را جور دیگری نگاه کرد. نوکیا تنها روی عدم تولید و فروش گوشی‌های‌هوشمند تاکید کرده، در حالی که Re/Code در گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که احتمالا نوکیا درصدد تولید محصولات توسط یک کمپانی دیگر تحت لیسانس خود است که با توجه به اظهار نظر نوکیا، می‌توان احتمال چنین مساله‌ای را ممکن خواند.

بد نیست بدانید طبق قرار داد امضا شده بین نوکیا و مایکروسافت، فنلاندی‌ها نمی‌توانند تا پایان فصل پاییز سال 2016 به حوزه‌ی فروش گوشی‌‌های‌هوشمند وارد شوند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.