امروز:29 فروردین 1403

با این مشخصات فنی لومیا 950 یک گوشی عالی مبتنی بر ویندوز 10 می‌باشد

شرکت مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمندسمبل  وضعیت خوبی ندارد ؛ بطوریکه حتی ساتیا نادلا نیز به این موضوع را بیان کرده است . اما مشخصات فنی منتسب به لومیا 950 و 950XL این را نشان می‌دهد  که ردموندی‌ها یک سمبل  قدرتمند  که با ویندوز 10 کار می‌کند به بازارهایی می‌شود .

درست است که مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمندسمبل  وضعیت خوبی ندارد ،اما این‌طور که پیداست  پس از انتشار و ورژن  نهایی ویندوز 10 برای موبایل، محصولات قدرتمندی را راهی بازار می‌کند . یکی از این محصولات لومیا 950 و 950XL است که اخباری از این گوشی به گوش می‌رسد . انتشار مشخصات فنی منتسب به این محصول،1 سمبل و حتماً برای گوشی‌های شرکت مایکروسافت را نشان می‌دهد .

بنا بر  اطلاعاتی که به دست ما رسیده  لومیا 950 و 950XL بین ماه‌های اکتبر و نوامبر با بهره‌گیری از بدنه‌ی فلزی، حافظه‌ی قابل افزایش از طریق میکرو SD و باتری‌ قابل تعویض و البته مبتنی بر ویندوز ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی کوچک یا همان لومیا 950 که با نام Talkman است که از  صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن 2K، تراشه‌ی اسنپدراگون 808، سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد . همچنین دوربین اصلی آن  ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن  ۵ مگاپیکسلی می‌باشد . و از  باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که می‌توان آن را از طریق نسخه‌ی C پورت USB شارژ کرد،استفاده خواهد کرد . نسخه‌ی بزرگ‌تر یا همان لومیا 950XL نیز مشخصاتی چون  صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی، تراشه‌ی اسنپدراگون 810 و باتری ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را دارد . ضمنا در کنار دوربین پشتی یک سیستم فلاش سه گانه نیز تعبیه  شده است .

با مشخص شدن مشخصات بالای فنی این گوشی ما شاهد 1 محصول پر قدرت از شرکت مایکروسافت هستیم  که می‌تواند خبر خوشی برای طرف‌داران مایکروسافت باشد .

اینجانب مهدي طیبی علاقه‌مند به تكنولوژي می‌باشم امیدوارم از مطالبی که می‌گذاریم لذت ببرید