امروز:10 فروردین 1403

نسل جدید فلش مموری ها با صفحه کلید

نوعی فلش مموری پیشرفته توسط شرکت توشیبا یکی از قدیمی ترین کمپانی ها در زیمنه ساخت قطعات کامپیوتر تولید گردیده که در خود یک صفحه کلید مجازی را جای داده است.

توشیبا برای امنیت بالاتر اطلاعات، یک کیبورد فیزیکی شامل اعداد، روی فلش جدید خود قرار داده است. هم‌چنین روی سطح بیرونی این دستگاه 3 عدد چراغ LED تعبیه شده که نشان‌دهنده وضعیت دستگاه است. مکانیزم استفاده از Encrypted USB Flash  Drive به این صورت است که کاربر قبل از استفاده از فلش باید کلمه عبور از پیش تعیین شده را وارد کند. این رمز تنها شامل اعداد از 0 تا 9 خواهد‌بود، البته انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی این محصول و برای امنیت بیشتر، حروف و علائم نیز به این حافظه فلش اضافه شود. کلمه عبور از معماری رمزگذاری AES 256-bit بهره می‌برد. با خارج کردن فلش از دستگاه، سیستم رمزگذاری به‌صورت خودکار، آن را قفل می‌کند.

هم چنین توشیبا روی این حافظه فلش یک شمارشگر قرار داده که در صورت ورود رمز عبور به شکل اشتباه، پس از 10 بار، تمامی اطلاعات به صورت خودکار از داخل فلش پاک خواهند شد. این موضوع به امنیت بیشتر Encrypted USB Flash  Drive در مواقعی که مورد سرقت قرار می‌گیرد منجر خواهد شد.

توشیبا قرار است Encrypted USB Flash Drive  را در مدل‌های 8، 16، 32 و 64 گیگابایتی و با قیمت‌هایی بین 95 تا 200 دلار به بازار عرضه کند.

Web Developer and Design