امروز:9 فروردین 1403

حافظه داخلی 8 گیگابایتی گوشی اکسپریا M4 Aqua سونی قابل استفاده نمی باشد

شرکت سونی گوشی اکسپریا M4 Aqua را با حافظه 8 گیگابایت به بازار عرضه کرد و حالا کاربران اعلام کرده اند که تنها 1.26 گیگابایت از این حافظه قابل استفاده است که فضای ذخیره سازی بسیار کمی باشد .

بقیه حافظه این گوشی توسط سیستم عامل و برنامه های پیش نصب روی آن استفاده شده است . سونی پیرامون شکایت کاربران توضیحی داده است .

سونی مدعی است که بخشی از حافظه داخلی توسط سیستم عامل استفاده شود و کاملا طبیعی است و تمام حافظه داخلی در اختیار سیستم عامل نمی باشد .

سونی برای حل  این مشکل هیچ اقدامی انجام نداده است و در دفترچه راهنمای این اسمارت فون تغییراتی را ایجاد کرده است تا برای کاربران شفاف سازی شود . در این دفترچه مشخص شده است که حافظه داخلی قبل از آپدیت برنامه های پیش نصب شده 3 گیگابایت می باشد .

Xperia-M4-Aqua_11-640x208-640x208-600x195

اگر کاربر بخواهد برنامه های پیش نصب شده این  اسمارت فون را آپدیت کند ، حافظه داخلی برای او از 3 گیگابایت کمتر خواهد شد . این مشکل برای نسخه 16 گیگابایتی این اسمارت فون هم وجود دارد ، قبل از آپدیت برنامه های پیش نصب حافظه داخلی 11 گیگابایتی دارد و به محض آپدیت شدن این حافظه به کمتر از 11 گیگابایت می رسد .

سونی هیچ اقدامی برای حل مشکل نمی کند . شاید بهتر بود قبل از ارائه گوشی این شفاف سازی برای کاربران انجام می شد یا حداقل امکان حذف برنامه های پیش نصب به کاربر داده می شد . با این وضعیت اگر کاربری اسمارت فون M4 Aqua شرکت سونی را بخرد برای افزایش حافظه داخلی گوشی اش باید از کارت حافظه جانبی استفاده کند و یا رام گوشی را تعویض کند تا اپلیکیشن های پیش نصب این شرکت از گوشی حذف شود .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم