امروز:9 اردیبهشت 1403

علی بابا 0.5 میلیارد دلار در میزو سرمایه گذاری کرد

کمپانی علی بابا که می توان تا اندازه ای رقیب آمازون در چین دانست نیم میلیارد دلار در میزو سرمایه گذاری کرد. طبق جدیدترین اطلاعات حال علی بابا خود را در کنار آمازون حس می کند و در حال تلاش برای تولید و نفوذ در تلفن های هوشمند است. میزو یک شرکت سازنده ی موبایل است در چین فعالیت می کند اما هنوز بزرگان زیادی را بالای خود حس می کند. این شرکت در ماه ژانویه 2015 بالغ بر 1.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است. با آریامونز همراه باشید.

در دنیای تکنولوژی امروزی اکثر شرکت های تمایل به ورود به بخش موبایل و عرضه ی موبایل را دارند. این می تواند چند دلیل داشته باشد. مهمترین آنها سود زیاد این بخش و استفاده بسیار زیاد کاربران از موبایل های خود می باشد. این دو دلیل کاملا متقاعد کننده است که هر شرکتی وارد این بخش شود. همانطور که می دانید آمازون هم وارد این بخش شد و گوشی های خود را عرضه کرد. اما این دفعه علی بابا کمپانی رقیب آمازون در چین اقدام به شراکت در شرکت میزو کرده است. میزو همانطور که بیان شد شرکت سازنده ی موبایلی است که هنوز جز 5 شرکت برتر چین نیست. اما با این خرید این شرکت نیز امید و جانی تازه خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات علی بابا نیم میلیارد دلار در کمپانی میزو سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری این مفهوم را به ما می رساند که کمپانی میزو سخت افزار گوشی های هوشمند را تامین می کند و علی بابا سیستم عامل ان را تامین خواهد کرد. علی بابا کمپانی میزو را در بخش تجارت الکترونیک، سیستم عامل گوشی های هوشمند و تحلیل و آنالیز داده ها به منظور بالا بردن فروش میزو را پشتیبانی می کند.

سیستم عامل علی بابا را بخشی از این شرکت به نام Aliyun بر عهده دارد. این سیستم عامل Yun OS نام دارد و بر مبنای اندروید توسعه یافته است. این سیستم عامل برای گوشی های هوشمند و تلوزیون های هوشمند وارد بازار شده است.

در مورد سیستم عامل Yun OS نیز باید بدانید که این سیستم عامل در زمانی قرار بود بر روی گوشی های ایسر قرار گیرد اما اندی رابین مدیر سابق تیم توسعه اندروید از این کار جلوگیری کرد و دلیل آن ناقص بودن این سیستم است. به هر حال بعد از کامل شدن این سیستن عامل باز توفیق چندانی را نیافت.

مدیر ارشد فناوری علی بابا،جیان وانگ، درباره ی خرید سرمایه گزاری در میزو اینگونه سخن می گوید:

سرمایه‌گذاری در میزو نشان‌‌دهنده‌ی گسترش دامنه‌ی فعالیت علی‌بابا است که می‌توان آن را قدم بزرگی برای استراتژی موبایل علی‌بابا خواند که هدف از آن ارائه‌ی محصولاتی با تنوع بالاتر در زمینه‌ی گجت‌های موبایل است.

 

باید منتظر بنشینیم و ببینیم که کدام آیا میزو می تواند با تجارت الکترونیک و پشتیبانی علی بابا به 5 فروشنده بزرگ چین تبدیل شود.

 

اشتراک گذاری