امروز:8 اردیبهشت 1403

باتری های SolidEnergy با ظرفیت دو برابر Li-Ion در سال 2016 عرضه خواهند شد

اگر با آریامونز همراه بوده باشید حتما می دانید که بعد از معرفی یک گوشی یکی از بررسی های مهمی که در گروه آریامونز انجام می گیرد بررسی باتری و زمان روشن ماندن یک گوشی در یک بار شارژ است. باتری ها بسیار مهم هستند مخصوصا در گجت های همراه این مشخصه بسیار بیشتر نمایان می شود. تلفن های همراه که هر روز قدرتمند تر می شوند و سخت افزار های غول اسایی را استفاده می کنند در تکنولوژی باتری پیشرفت نکرده اند و این کمی کاربران را برای استفاده ی راحت تر از وسیله ی خود به مشکل می اندازد. اما باید خوشحال باشید زیرا که یک استارت آپ به نام SolidEnergy باتری جدیدی طراحی کرده است که تا دو برابر Li-ion بازدهی دارد. با آریامونز همراه باشید.

استارت آپ SolidEnergy یک استارآپ MIT می باشد. این استارت آپ در فناوری جدید خود میزان شارژدهی را دو برابر کرده است. این باتری های نسبت به باتری های معمول در حال حاضر که لیتیوم- یونی می باشند دو برابر شارژ دهی دارد.

SolidEnergyInt

اما چگونه سالیدانرژی این باتری را با دو برابر ظرفیت تولید کرده است؟ انرژی سالید  آند باتری لیتیوم-یونی را باز گرافیت که حجم زیادی را می گرفت به ورقه ی باریک لیتیوم- مس تغییر داده است و با این کار حجم باتری کاهش یافته است که به معنای آن است که با یک اندازه در حد باتری های لیتیوم یونی شما دو برابر فظا و توان بیشتر در دسترس دارید که از آن استفاده کنید.

اما باید بدانید که در گذشته بسیاری این ایده را در تهیه ی باتری های با الکترود لیتیوم- فلز را داشته اند اما به دلیل این که الکترود لیتیوم فلز با الکترولیت باتری واکنش داده و باعث ایجاد اتصال کوتاه و اتش سوزی می شود و تمام این ها باعث کاهش ظرفیت باتری می شوند. اما سالید انرژی با ابتکار خود از الکترولیت جامد و مایع استفاده کرده است. سالید انرژی بر روی الکترود لیتیوم فلز را با لایه ی نازک الکترولیت جامد پوشانده است و با این کار ایده ی باتری با ظرفیت بیشتر و با الکترود لیتیوم فلز را عملی ساخته است.