امروز:1 اردیبهشت 1403

گوگل از استاندارد Pointer Event در مرورگر کروم استفاده خواهد کرد

گوگل هفته‌های اخیر تمرکز خودش را بر روی مرورگر کروم گذاشته است و هر روز اخبار جدید در مورد امکانات جدید کروم می‌شنویم. هنوز یک ماه نیست که نسخه جدید کروم ارائه شده است. در این نسخه بسیاری از باگ‌ها برطرف شده‌اند و همچنین امکانات جدیدی به این نسخه اضافه شده‌اند.گفته می‌شود یکی از این ویژگی‌های جدید استاندارد Pointer Event است که پیش از این مایکروسافت در مرورگر خود از آن استفاده می‌کرد.

 

استاندارد Pointer Event برای اولین بار توسط مایکروسافت و در مرورگر اینترنت اکسپلورر ارائه شد، این استاندار مشکلات مربوط به استفاده یک مرورگر در گجت‌های لمسی را حل می‌کند. اگر شما در یک تبلت یا گوشی ویندوزی از گوگل کروم استفاده کرده باشید، بدون شک از عملکرد ضعیف این مرورگر در حالت لمسی و وضعیت پیمایش آن گلایه کرده‌اید. حالا نهایتا گوگل تصمیم گرفته است که از استاندارد Pointer Event مایکروسافت برای پیمایش لمسی و پیمایش توسط ماوس در مرورگر کروم استفاده کند.

مایکروسافت، موزیلا و اُپرا از جمله کمپانی‌هایی هستند که قابلیت مربوط به بررسی رویدادهای اشاره‌گر را در مرورگرهای خود ارائه کرده‌اند و حال که گوگل تصمیم گرفته از قابلیت‌های لمسی بیشتری در مرورگر خود استفاده کند (ویژگی که پیش از این در مرورگر سافاریِ اپل عرضه شده) گفته است بازخوردی که از کاربران دریافت کرده است باعث شده تغییرات موردنیاز در این زمینه بر روی مرورگر کروم اعمال کند.

یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل به نام ریک بایرز گفته است جایگزین کردن تمامی کنترل کننده‌های رویدادهای لمسی با یک رویداد اشاره‌گر، باعث می‌شود پیمایش‌ها در اندروید بسیار روان‌تر انجام گیرد.

 

البته اعمال این تغییرات مستلزم بررسی و آزمایش آن توسط گوگل است و گوگل باید زمان زیادی برای تحلیل و بررسی نتایج این تغییرات و بهبود آن‌ها صرف کند و همین امر باعث خواهد شد که کاربران بلافاصله متوجه این تغییرات نشوند ولی بدون شک این تغییرات تجربه خوبی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد و ما باید این اقدام گوگل را به فال نیک بگیریم.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.