امروز:10 فروردین 1403

CES 2015:لپ تاپ LaVie Z لنوو به سبکی یک کیف!

CES 2015 نمایشگاهی که لنوو در ان خوش درخشید. یکی از درخشش های لنوو همین لپ تاپ LaVie Z لنوو است.این لپ تاپ لنوو که همه ی گزارشگران CES را متعجب کرده است در وزنی به سبکی 780 گرم دارد. تغجب کردید؟!! با اریامونز و  LaVie Z لنوو همراه باشید.

خبرنگارهایی حاضر در CES که برای نخستین بار لپ‌تاپ های LaVie Z لنوو را در دست می‌گیرند.

مشخصات تعجب برانگیز  LaVie Z

انچه از  LaVie Z می بینیم تعجب بر انگیز است اما درون این لپ تاپ از ظاهر ان هم تعجب برانگیز تر است.این لپ‌تاپ وزنی تنها 1.72 پوند (780 گرمی) دارد و لاجرم در این حالت باید توقع سخت افزارهای ضعیفی را داشته باشیم. اما برای لنوو اینگونه نبوده و در بدنه با ضخامت 16.9 میلی متری آن یک پردازنده نسل پنجم Core i5 جاسازی کرده است. جالب است که برای کاهش وزن لپ‌تاپ ها معمولا از پردازنده‌های Core M اینتل به جای Core های معمولی استفاده می‌شود.

چنین پردازنده ای می‌تواند در کنار یک صفحه نمایش 13 اینچی با رزولوشن 2560×1440 یک محصول قدرتمند را پیش روی شما بیاورد. این لپ‌تاپ در مدل پایه با شماره مدل HZ550 به تاچ اسکرین مجهز نیست.

مدل HZ750 با گردش صفحه ی360 و و وزن 925 گرم

مدل تبدیل شدنی HZ750 با وزنی 925 گرمی اندکی سنگین‌تر است ودارای تاچ اسکرین است. اما در ظاهر کاملا مشابه با مدل اصلی است.

لنوو برای LaVie Z از صفحه نمایش‌های IGZO بهره گرفته که علاوه بر سبکی، در مصرف باتری نیز صرفه جویی چشمگیری دارد. لنوو زمان عمر مدل اصلی را 5.9 ساعت و مدل تبلت-لپ تاپ  را نیز 9 ساعت اعلام کرده است.

 

اما راز این سبکی را باید از شرکت NEC  پرسید که با لنوو در ساخت این لپ تاپ همکاری داشته است
NEC و لنوو در تولید این لپ‌تاپ مشترک از آلیاژ منیزیم-لیتیوم برای بدنه و کاور بالایی و زیرین آن استفاده کرده‌اند و همچنین صفحه نمایش IGZO نیز در این سبکی بی‌تأثیر نبوده است. مهندسین لنوو همچنین با استفاده از تکنیکی خاص کیبورد و پنل صفحه نمایش را مستقیما به شاسی لپ‌تاپ پیوند داده‌اند که همین دلیل سبب مقاومت بالاتر آن نیز شده است.

مدل HZ550 بدون تاچ اسکرین با قیمت 1299 دلار و مدل تبدیل شدنی HZ750 نیز با قیمت 1499 دلار از ماه می‌فروش خود را در آمریکا آغاز می‌کنند.