امروز:13 اردیبهشت 1403

سیگیت دیگر در محصولات خود از تاندربولت پشتیبانی نخواهد کرد

تاندربولت استاندارد جدید است که توسط اینتل برای جایگزینی سیستم usb عرضه شد. این درگاه سرعتی به مراتب بیشتر از USB را دارد به گونه ای که Usb 3.1 که در حال آزمایش برای ورود به بازار است با سرعت نسخه ی اول تاندربولت برابری می کند در حالی که هم اکنون نسخه ی دوم تاندربولت نیز عرضه شده است. اینتل برای عرضه نسخه ی سوم این درگاه برای سال 2015 برنامه ریزی کرده است. اما سیگیت که کمپانی مشهور سازنده ی HDD است و تا به اکنون از این استاندارد اینتل پشتیبانی می کرد، تصیمیم به حذف این درگاه از هارد های خود کرده است. با آریامونز همراه باشید.

تاندربولت توسط اینتل ایجاد شد تا به استاندارد جدیدی در درگاه های انتقال داده تبدیل شود. این درگاه سرعت بی نظیری دارد که حتی نسل جدید Usb توانایی رویارویی با نسل اول آن را دارد. به هر حال این کمپانی در نظر داشت تا کم کم استاندارد USB را از دور خارج کند و تاندربولت را به استاندارد اکثر دستگاه های تبدیل کند. اما شرکت های سازنده تمایل کمی نشان دادند و سرعت رسیدن به این استاندارد را کاهش دادند و بسیار محدود از تاندربولت در دستگاه های خود استفاده کردند. اپل یکی از کمپانی هایی است که این درگاه را در دستگاه خود جای داده است اما سیگیت که قبلا پشتیبان این درگاه بود به سوی درگاه USB 3.1 گام برداشته و تصمیم به حذف تاندربولت از HDD های خود کرده است.

البته این نکته را باید بیان کرد که یکی از زیر مجموعه های سیگیت به نام  LaCie همچنان به پشتیبانی از تاندربولت ادامه خواهد داد. LaCie شرکتی است که سیگیت در سال 2012 خریداری کرد و اکثرا بر روی ساخت هارد اکسترنال منطبق با مک بوک های اپل و دیگر دستگاه های آن فعالیت می کند.