امروز:1 اردیبهشت 1403

اسنپدراگون 810 خنک تر از اسنپدراگون 801 می باشد; بهانه جویی سامسونگ حقیقت دارد؟!

بحث های زیادی پیرامون داغ کردن پردازنده ی اسنپدراگون 810 انجام شده است. تا جایی که سامسونگ در پرچم دار بعدی خود قرار است از پردازنده ی اگزینوس خود استفاده کند و داغ کردن پردازنده ی اسنپدراگون 810 بهانه ای شد برای تغییر پردازنده ی سامسونگ. اما جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که اسنپدراگون 810 از اسنپدراگون 801 کمتر داغ می شود. این بحث تکمیل کننده ی بحث بهانه ی سامسونگ است. با آریامونز همراه باشید.

اسنپدراگون 801 پردازنده ی اصلی HTC One M8 و گلکسی S5 بود. جدیدترین تحقیقات پیرامون اسنپدراگون 810 نشان می دهد که این پردازنده از اسنپدراگون 801 کمتر داغ می کند.

پردازنده های موبایل بر اساس شرایط محیطی باید بین دو دمای 25 تا 45 درجه متغیر باشند و از ماکزیمم این دما یعنی 45 تجاوز نکنند. در تست انجام گرفته بازی اسافالت 8 بر روی دو دیوایس با این دو پردازنده نصب شده است و در طی 20 دقیقه بازی دمای نهایی اندازه گیری شده است. نتایج جالبی در این تحقیق به دست آمد  و ان دمای کمتر پردازنده ی اسنپدراگون 810 بعد از 20 دقیقه نسبت به اسنپدراگون 801 در همین بازه ی زمانی بود. تفاوت درجه حرارت در پایان 20 دقیقه 5 درجه بود.

از این نتایج به یک نتیجه می توان رسید و آن بهینه نکردن پردازنده توسط شرکت های سازنده است. سامسونگ نیز از این قضیه استفاده کرده است و پردازنده ی ساخت خود را روی دستگاه گلکسی s6 قرار داده است. الجی نیز در اظهار نظری این پردازنده را خنک ترین پردازنده تا به حال نامیده است.