امروز:5 اردیبهشت 1403

ضبط آسان مکالمات در اندروید با MP3 InCall Recorder & Voice

ضبط آسان مکالمات در اندروید با     MP3 InCall Recorder & Voice 7

اندروید

 

با وجود هوش و خلاقیت طراحان امروزی، تلفن‌های هوشمند همچنان بدون وجود ویژگی ضبط مکالمات ساخته می‌شوند. دلیل این مسأله هم  جلوگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو است. در حقیقت نیاز به ضبط مکالمه‌ها به ندرت و در مواقع خاص لازم می‌شود. مثلاً هنگام انجام مصاحبه‌های تلفنی، صحبت در شرایط ویژه با فردی خاص یا هنگام پرسیدن یک آدرس و یا صحبت کردن با بعضی از افراد. همچینین شما  برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله ضبط مکالمات تلفنی در دانشنامه ویکی‌پدیا مراجعه فرمایید.

اندروید

 

MP3 InCall Recorder & Voice، اپلیکیشن اندرویدی رایگانی است که همانگونه که از نامش پیداست، مکالمات دو طرف را در قالب یک فایل MP3 ذخیره می‌کند. شما می توانیداین برتامه را از گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن در پس‌ زمینه سیستم عامل اجرا شده و فقط یک کلید را در رابط‌ کاربری تلفن، نمایش می‌دهد. در هنگام مکالمه یا پیش از آن با زدن این کلید، اپلیکیشن شروع به ضبط گفتگو می‌کند. با پایان یافتن تماس هم، ضبط صدا به طور خودکار متوقف می‌شود. علاوه بر این، از اپلیکیشن می‌توان به عنوان Voice Recorder نیز استفاده کرد و همانگونه که اشاره شد، تمام مکالمات به صورت MP3 ذخیره شده و توسط اپلیکیشن قابل اجرا هستند.

نسخه رایگان این اپلیکیشن، آگهی‌های تبلیغاتی نمایش داده را هم به همراه خودش دارد و در آن امکان ایمیل کردن فایل‌های صوتی از طریق نرم‌افزار وجود ندارد. ارتقاء نسخه رایگان به نسخه Pro، باعث حذف شدن آگهی‌ها و اضافه شدن دو ویژگی درج نوت برای فایل‌ها و حالت ضبط تمام تماس‌ها (Record All Call Mode) به اپلیکیشن می‌گردد.

هنگامی که با تلفن اندرویدی خود تماس بگیرید، کلید سبز رنگ کوچکی در سمت راست و بالای صفحه‌ نمایش پدیدار می‌شود. برای ضبط صدا کافی است بر روی آن بزنید.

اندروید

 

با شروع پروسه ضبط کردن، کلید سبز رنگ حذف شده و به جای آن، کلیدی قرمز رنگ در منو نمایان می‌شود که به کمک آن می‌توان ضبط کردن را متوقف نمود. علاوه بر این این کلید مشخص می‌کند که تماس جاری در حال ضبط شدن است.

 

اندروید

 

با پایان تماس، ضبط صدا متوقف شده و فایل‌ صوتی در حافظه جانبی دستگاه (SD Card) ذخیره می‌شود. نرم‌افزار از امکانات ویژه‌ای برای نمایش و سازماندهی فایل‌ها برخوردار بوده و تماس‌های ضبط شده برای لیست مخاطبین (Contact)  را تشخیص می‌دهد. به کمک نرم‌افزار می‌توانید مدت‌زمان، حجم و تاریخ فایل را مشاهده کنید. برای شنیدن فایل‌ها، کافی است آن را انتخاب نموده و کلید Play را بزنید. نرم‌افزار MP3 InCall Recorder & Voice، یک اکولایز داخلی برای تنظیم کیفیت صداهای ضبط و پخش شده نیز دارد.

 

اندروید

 

برای اینکه از نرم‌افزار به عنوان Voice Recorder استفاده کنید، بر روی کلید میکروفون در پایین صفحه‌ کلید کنید. این کلید هنگامی که فایل‌ها صوتی انتخاب نشده باشند، نمایش داده می‌شود. روش دیگر، باز کردن منوی کشویی Call Recorder Files و انتخاب گزینه Voice Recorder است.

 

اندروید

 

امکانات زیادی در اپلیکیشن وجود دارد که با ارتقاء آن به نسخه Pro قابل استفاده هستند. با این حال اگر بر روی کلید چرخ‌ دنده ضربه بزنید، می‌توانید تنظیمات مختلفی مانند منبع ورودی صدا (میکروفون یا خط تلفن)، موقعیت قرارگیری کلید ضبط مکالمه و… را مشاهده و شخصی‌سازی کنید.

به یاد داشته باشید که ضبط کردن صدای مخاطب بدون اطلاع وی، از نظر اخلاقی کاری ناپسند محسوب شده و علاوه بر این به دور از انصاف است. بهتر است قبل از ضبط مکالمه، مخاطب شما هم از این موضوع مطلع باشد تا فایل صوتی شما در آینده یادآور خاطرات شیرین برای هر دو طرف باشد.

همچین شما می توانید برای آشنایی با دو برنامه دیگر و اطلاعات بیشتر در باره ضبط صدا در اندروید مطلب “ضبط صدا در اندروید” را از آریامونز بخوانید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.