امروز:10 اردیبهشت 1403

ساخت تثبیت کننده دست روباتیک توسط ارتش آمریکا

پزوهشگران آمریکایی در حال توسعه ی پروژه ای با نام MAXFAS می باشند، این پروژه را روباتی تشکیل می دهد که به دست متصل می شود و برای کسانی که می خواهد آموزش تیر اندازی یاد بگیرند، کاربرد دارد و باعث می شود در حین تیر اندازی دست آن ها دچار لرزش نشود.

همانطور که می دانید برای رسیدن به حد یک تیر انداز ماهر بایستی تمرین های مکرر داشت و این امر بسیار زمان بر است. از این رو پژوهشگران ارتش آمریکا در جهت تسهیل در یادگیری و صرفه جویی در وقت ،روباتی را طراحی کردند تا بتواند این مشکلات را به حداق برساند. ساختار این روبات شبیه به استخوان بندی دست و بازوی انسان است. همچنین از ویژگی های خوب این بازوی روباتی؛ سبک بودن آن به دلیل آلیاژ فیبر کربن می باشد که دست تیرانداز خسته نمی شود و این امر نیز بسیار مهم است. این روبات هوشمند ساخته شده و توانایی تشخیص لرزش و حرکت های خودآگاه و تفکیک این دو از هم را دارد.

 d04336b2d6a2dd4484133a66ab2ee123_XL

در بررسی هایی که از این روبات به عمل آمده ،کسانی که از این روبات برای تیر اندازی استفاده کرده بودند؛ به مراتب بهتر از حالت طبیعی توانستند تیر اندازی را انجام دهند و این روبات ها عملکردی بهینه داشتند.

در آینده ای نزدیک ما شاهد ارتشی خواهیم بود که هیچ وقت از شلیک کردن خسته نمی شوند، همانطور که هم اکنون نسخه های تخیلی آن را در بازی هایی همچون Black Ops 3 مشاهده می کنید، از این نوع تکنولوژی استفاده می کنند.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.