امروز:7 اردیبهشت 1403

SanDisk توانسته بیش از 2 میلیارد کارت حافظه microSD را در 10 سال گذشته بفروش برساند

یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده ی کارت حافظه در دنیا که SanDisk نام دارد طبق آمار بدست آمده توانسته در 10 سال گذشته حدود بیش از 2 میلیارد کارت حافظه microSD را بفروش برساند .

به بیانی دیگر این کمپانی در هر ثانیه 6 عدد از کارت حافظه های microSD را بفروش می رساند که رقم بسیار بالایی است این در حالی است که کمپانی دیگری با نام CompactFlash در سه سال توانسته فقط یک میلیون فروش داشته باشد.

با اینکه تغییراتی در اندازه این کارت حافظه های کوچک ایجاد نشده اما روز به روز به ظرفیت آن ها به صورت خارق العاده ای افزوده می شود. در گذشته کارت های حافظه ی این کمپانی فقط 32 مگابایتی بوده اما امروزه به 200 گیگابایت افزایش ظرفیت رسیده است. اما این نکته را بایستی در نظر گرفت که شرکت های رقیب نیز توانسته اند ظرفیتی بالاتر ارائه دهند که 512 گیگابایت است اما از نظر کیفیت این کمپانی بهتر عمل کرده است.

همچنین این کمانی پیشرفت در زمینه ی دوربین های کوچک با نام action camرا نیز مدیون ارتقای ظرفیت همین کارت های حافظه بوده و با این ظرفیت از کارت های حافظه توانسته است ظرفیت مورد نیاز برای ضبط فیلم های با کیفیت 4k را فراهم کند. طبق آماری که بدست آمده نیز، حدود 75 درصد از گوشی های هوشمند کارت های حافظه را SanDisk پشتیبانی می کنند.

همچنین این کمپانی اعلام کرده است که حدودا 11 میلیارد گیگابایت کار حافظه فروخته است که تقریبا 100 مگابایت برای هر نفر در دنیا به حساب می آید.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.