امروز:10 اردیبهشت 1403

ارسال و دریافت sms از طریق جیمیل!

ارسال و دریافت sms  از طریق جیمیل! 1

gmail sms

گاهی اوقات نیاز داریم بتوانیم از طریق جیمیل به ارسال و دریافت اس ام اس بپردازیم برای این کار باید دوباره تنظیمات جیمیل در بخش labs را مد نظر داشته باشیم. دوباره وارد این تب شده و به دنبال گزینه SMS (text messaging) in Chat باشید. وقتی این گزینه را پیدا کردید:

ارسال اس ام اس با جیمیل

دوباره گزینه enable را تیک زده و تغییرات را دخیره کنید. بعد از این باید وارد صفحه اصلی جیمیل خود بشوید. برای اینکه از این ویژگی استفاده کنید بر روی مخاطب خاص خود کلیک کنید :

gmail sending sms

در این زمان گزینه سوم یعنی send sms را کلیک کنید تا وارد تنظیمات آن شوید:

ارسال اس ام اس با جیمیل

در این مرحه باید در باکس اول سمت چپ منظقه و کشور خود را مشخص کنید و در بخش بعدی شماره را وارد نمایید. باید دقت داشته باشید که بعد از این کار دکمه save را حتما بزنید و بعد می توانید sms مورد نظر را ارسال نمایید.

تنها یک محدودیت در این بخش وجود دارد که متاسفانه کشور ایران از لیست کشورها توسط جیمیل حذف شده است و این امکان برای عزیزان داخل کشور امکان پذیر نیست اما می توان برای کاربران خارج از ایران این آموزش و استفاده از این امکان را پیشنهاد داد.

همانطور که ما روش استفاده از گوگل پلی را جستجو و پیدا نمودیم امیدواریم روشی برای دور زدن باشد اما به نظر بسیار مشکل می رسد چون شماره ی تلفن شما را می خواهد امیدواریم تمام این تحریم ها برداشته شود.