امروز:7 اردیبهشت 1403

ساخت فلش کارت با گوگل داکس

ساخت فلش کارت با گوگل داکس 1

 

ساخت فلش کارت با گوگل داکسگوگل یکی از بزرگترین شرکت های جهان است.شرکت گوگل سرویس های زیادی را ارائه می دهد که اصلی ترین ان موتور جستجوی ان است اما سریس های ایمیل و اپلود فیلم و… زیادی که خیلی از افراد از ان ها استفاده نمی کنند یکی از این بخش ها گوگل داکس است.ما در این اموزش قصد معرفی گوگل داکس و. ساخت فلش کارت در ان را داریم پس با اریامونز همراه باشید.

فلش کارت چیست ؟

فلش کارت ها ، کارت هایی هستند که در روی آن سوال و در طرف پشت آن جواب نوشته شده است و یکی از بهترین ابزار های آموزشی برای حفظ مطالب حفظی می باشد مانند حفظ معنی لغات انگلیسی ، بدین وسیله شما با مرور سوال و پاسخ ها مطالب را به ذهن می سپارید البته اگر از روش لایتنر هم استفاده کنید که نور علی نور می شود .

گوگل داک چیست ؟

گوگل داک یک سرویس تحت وب از مجموعه سرویس های گوگل است ، در گوگل داک شما می توانید اسناد متنی تولید و یا ایجاد کنید مانند یک سند متنی با فرمت Excel ، Word ، PDF و … سپس آنرا در همان جا ( داخل گوگل داک ) ذخیره کنید و یا یک فایل متنی را در آنجا آپلود کنید و سپس به ویرایش و یا مطالعه آن بپردازید مثلا اگر نرم افزاری برای باز کردن فایل های متنی نظیر PDF ندارید کافی است آنرا در گوگل داک آپلود کنید ، همچنین می توانید اسناد خود را در گوگل داک با بقیه دوستان و یا همکارانتان به اشتراک بگذارید ، بدین ترتیب اسناد متنی شما هر جا که اینترنت وجود دارد همیشه همراهتان هست .

 

نحوه ساختن فلش کارت در گوگل داک

۱ – ابتدا وارد گوگل داک می شویم

برای اینکار باید یک حساب کاربرای یا اکانت گوگل داشته باشیم مثل جیمیل ، و سپس به آدرس گوگل داک به نشانی http://docs.google.com می رویم و نام کاربری و رمز عبور را وارد می کنیم .

 

2 – به گزینه Crate New رفته و گزینه spreadsheet را انتخاب می کنیم

 

3 – نام سند جدیدی را که ساختیم وارد می کنیم ( اختیاری )

مثلا :  Flashcard

 

4 – در ستون A سوالات و در ستون B پاسخ ها را وارد می کنیم ( پاسخ هر سوال در همان سطر سوال )

پس از وارد کردن سوالات و جواب ها در واقع کار ساختن فلش کارت تمام شده است اما ما به یک رابطی نیاز داریم تا این اطلاعات را آنگونه که ما می خواهیم به ما نشان بدهد یعنی مثل فلش کارت ، پس برای این منظور به مرحله بعدی می رویم .

 

5 – به گزینه Insert رفته و گزینه Gadget را انتخاب می کنیم

 

6 – از لیست باز شده Flash Cards Gadget را پیدا کرده و سپس گزینه Add to spreadsheer را انتخاب می کنیم .


۷ – در پنجره باز شده عبارت “ Sheet1!A:B ” را وارد می کنیم و سپس گزینه Apply & Close را انتخاب می کنیم .

در واقع به برنامه می گوییم ما ستون های A  و B را از جدول می خواهیم

کار تمام است فلش کارت شما آماده است ، سوالات ( لغات ) برای شما نمایش داده می شود و شما باید جواب را بگویید ، اگر جواب را فراموش کرده اید گزینه Answer را انتخاب می کنید تا جواب را نمایش دهد .

 

البته شما می توانید همین کارها را در رایانه خود با نرم افزاری مانند اکسل انجام دهید و فایل خود را در گوگل داک آپلود کنید و سپس از مرحله ۵ به بعد ادامه دهید .