امروز:9 فروردین 1403

پوکی: اپ های متفاوت برای کامپیوتر

همین چند سال پیش اخباری مبنی بر شروع به کار یک پروژه با نام پوکیدر چند وبسایت جلب توجه کرد. آن موقع دلیلی برای موفقیت پروژه پوکی نبود. اما پوکیبا آمدن ویندوز8 و مشکل منوی استارت آن موفق شد جایگاهی بین کاربران برای خود پیدا کند. اما شاید شما هنوز با پوکیآشنایی ندارید و این سوال برایتان پیش آمده است که پوکی چیست؟

پوکی (pokki) یک نرم افزار رایگان برای دسکتاپ است که با نصب ان میتوانید اپلیکیشن های مختلف ساخته شده برای آن را دریافت کنید و از انها استفاده کنید.

 

اپلیکیشن های ساخته شده برای Pokki سبک هستند و برروی کار اصلی ان اپلیکیشن متمرکز شده اند برای مثال وقتی شما با اپلیکیشن فیسبوک Pokki به فیسبوک متصل میشوید دیگر تبلیغات فیسبوک شما را ازار نمیدهد و بخش های غیر کاربردی ان حذف شده اند.

پوکی در برگیرنده تعدادی زیادی اپلیکیشن اعم از اپلیکیشن های ساخته شده برای شبکه های اجتماعی ، بازی ها ، اپلیکیشن های فید خوان و اخبار و …. است. برای مثال با داشتن پوکی دیگر لازم ندارید برای این که ببینید ایمیل جدیدی دریافت کرده اید مرورگر را باز کنید و یا این که برای چک کردن اکانت فیسبوک و یا توییتر تنها کافی است با فشار دادن یک دکمه اپلیکیشن ان را باز کنید.

پوکی یک اپ استور فوق العاده هم دارد که به راحتی میتوانید اپلیکیشن ها را بر اساس فیلتر های مختلف مرتب کنید تا اپلیکیشن های مورد نظر خود را پیدا کنید. اپلیکیشن های Pokki با Html5 ساخته شده اند و در صورتی که شما نیز با Html5 اشنایی دارید به راحتی میتوانید اپلیکیشن های سازگار با Pokki تولید کنید.

در صورتی که هنوز Pokki را نصب نکرده اید میتوانید برای نصب ان به این لینک مراجعه کنید.

 

 

 

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.