امروز:31 فروردین 1403

مونز استریم: مشکل امنیتی اپل واچ

اپل واچ ساعت اپل است که با قابلیت های امنیتی به خصوصی برای اپل پی روانه ی بازار کرده است. یکی از این قابلیت های امنیتی این است که شما بعد از برداشتن ساعت از روی مچ خود برای ورود به آن باید رمز ورود بزنید و برای استفاده از ساعت حتما باید این ساعت بر روی دست شما قرار داشته باشد. در صورتی که نباشد ساعت کار نخواهد کرد. یعنی کسی اگر ساعت را به روشی از مچ شما بیرون بیاورد نمی تواند با آن خرید کند. زیرا که با جدا شدن از مچ نیاز به رمز خواهد داشت. اما این بخش امنیتی جدیدا با مشکل و باگ امنیتی مواجه شده است. با آریامونز همراه باشید.

مشکل امنیتی جدیدی که در اپل واچ مشاهده شده است به دو بخش تقسیم می شود. مشکل اول زمان تشخیص سنسور ناشی می شود. اپل برای این که تکان های دست باعث جدایی ساعت و درخواست رمز نشود زمان 1 ثانیه را برای تشخیص متصل به دست بودن را تنظیم کرده است. پس باگ اول از همین ناشی می شود و اگر کسی در یک ثانیه به دست خود وصل کند ساعت متوجه نمی شود.

مشکل اساسی دوم که مشکل اول را بیشتر کاربردی و امنیتی می کند این است که اپل واچ تفاوت مچ و انگشت را نمی داند. پس سارق به راحتی با گذاشتن ساعت بر روی انگشت می تواند آن را از آن خود کند.

در ویدئوی زیر می تواند این باگ را به راحتی ببینید.

اپل باید در آینده با سنسور اثر انگشت یا تشخیص ضربان این مشکل را بر طرف کند. با آریامونز همراه باشید.