امروز:30 فروردین 1403

هواوی تا آخر سال 2015 فبلت Mate8 را عرضه و احتمالا از چیپست کایرین 950 استفاده می کند

شرکت چینی هواوی تا به حال در تولید و عرضه اسمارت فون ها موفق بوده است و توانسته تلفن های هوشمندی کارآمدی را به بازار عرضه کند و علاوه بر اسمارت فون ، گجت های پوشیدنی و ساعت هوشمند با اندورید Wear نیز عرضه کرده است .

جدیدترین محصول هواوی P8 بود که از با اهمیت ترین گوشی های هواوی به شمار می رفت اما طولی نکشید که هواوی یک اسمارت فون میان رده به نام Honor 4C و دو تبلت متوسط را عرضه کرد . حالا این شرکت چینی اسمارت فون Honor 7 را برای کاربرانش عرضه کرده است .

اسمارت فون های تولید امسال هواوی یک وجه اشتراک دارند و آن این است که همگی از یک چیپست مشترک استفاده کرده اند . تمامی اسمارت فون ها از چیپست چینی کایرین استفاده کرده اند .هواوی قصد دارد وابستگی اش را به چیپست کوالکام کمتر کند .

به همین منظور جزئیاتی  از چیپست کایرین 950 در فضای مجازی منتشر شده است . با آریامونز همراه باشید …

آخرین محصول هواوی از کایرین 935 بهره می برد اما باید منتظر اسمارت فون هایی با پردازنده کایرین 950 باشیم .این پردازنده چینی 64 بیتی و البته هشت هسته ای است که 4 هسته ی آن Cortex A53 و چهار هسته ی دیگر Cortex A72 می باشد . هواوی فرکانس این هشت هسته را روی 2.4 گیگاهرتز تنظیم می کند .

دیگر مشخصات پردازنده کایرین 950  پردازنده گرافیکی Mail T880 ، پشتیبانی از حافظه ی LRDDR4 دوکاناله ، چیپ صوتی Tensilica Hi-Fi 4 DSP و چیپ کمک پردازشی i7 می باشد . این چیپ کمک پردازشی به منظور کنترل بهتر ارتباطات ، امنیت و سنسورها تعبیه شده است .

این پردازنده شرکت چینی از حافظه داخلی  UFS 2.0 و eMMC 5.1 استفاده می کند و اسمارت فون می تواند به مودم  ۴G LTE Cat 10 و پورت USB 3.0 متصل شود . این پردازنده چینی از بلوتوث 4.2 نیز پشتیبانی می کند .

هنوز مشخص نیست این پردازنده چه زمانی به بازار وارد می شود ؟ شاید سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری وارد بازار شود . شرکت موفق هواوی از ابتدای سال 2015 میلادی چندین گوشی قدرتمند به بازار عرضه  کرده است اما بر طبق شایعات تا پایان سال چندین دیوایس جدید از جمله فبلت Mate 8 برای کاربرانش عرضه خواهد کرد .

انتظار می رود هواوی در فبلت Mate8 از این چیپست استفاده کند . باید منتظر بمانیم و ببینیم هواوی چه محصولی وارد بازار می کند .

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم