امروز:10 فروردین 1403

تصاویر عجیب از شارون ،بزرگترین ماه پلوتون توسط کاوشگر نیوهورایزنز

طبق آخرین تصاویری که توسط کاوشگر نیوهورایزنز به زمین فرستاده شده است، شما شاهد یک تصویر خارق العاده در سطح شارون که بزرگترین ماه پلوتون می باشد، هستید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید یک فرورفتگی به همراه یک کوه در وسط آن وجود دارد که پژوهشگران ناسا از این تصویر شگفت زده شدند.

طول این چاچوب تقریبا 390 کیلومتر می باشد همچنین دره هایی هم مشاهده می شود. آقای Jeff Moore سردبیر گروه ژئوفیزیک و تصویر برداری این کاوشگر از ناسا افزودند: چیزی که ما را سخت متحیر کرده است، وجود یک کوه در این تصویر است که در یک فرو رفتگی ایجاد شده است و یک ساختار خارق العاده به حساب می آید.

charon-closeup1-620x418

البته بایستی بگوییم که این تصویر فعلا حالت پیش نمایش و کم حجم می باشد که کاوشگر نیوهورایزنز در اختیارمان قرار داده است و به زودی تصاویر تکمیلی و بهتری را ارسال خواهد کرد. این تصویر در تاریخ 14 جولای 2015 و ساعت دو و سی دقیقه به وقت ایالت متحده آمریکا از فاصله ی 79 هزار کیلومتری این قمر گرفته شده است و قبل از آخرین نزدیک شدن این کاوشگر بوده است.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.